De ce un virus nu trebuie să îți întrerupă afacerea

Companiile din lumea întreagă reacționează diferit la Covid-19, cerându-le angajaților sa lucreze de acasă, interzicând calătoriile sau amânând evenimente și participări la târguri.

Organizațiile se confruntă cu provocări legate de viteza de reacție atât in ceea ce privește sănătatea și bunăstarea angajațiilor, cât și lanțurile de aprovizionare întrerupte. Toate acestea pot avea un impact uriaș asupra bunăstării companiei și a economiei în ansamblu.

Este esențial prin urmare să nu lăsăm panica să ne copleșească, ci să ne asigurăm că există planuri pentru asigurarea continuității afacerii, astfel încât să reducem pe cât posibil pierderile financiare și să protejăm compania.

Lista de verificare pe timpul pandemiei, pentru a te ajuta sa reduci pe cât posibil riscurile:

  1. Identifică personalul cheie
  • Desemnează pe cineva să coordoneze activitățile și strategiile de comunicare în timpul pandemiei.
  • Dezvoltă un plan de comunicare către angajați, care subliniază cum va raspunde compania la scenarii de închidere sau posibile infecții la locul de muncă.
  • Stabilește nevoile minime de personal, pentru punctele cheie ale firmei, în caz că va trebui sa funcționați cu o forță de lucru redusă din cauza bolii.
  • Identifică angajații de top și asigură-te că ceilalți membri au primit instruire potrivită să îi poată înlocui.

2. Fii pregătit pentru munca la distanță

  • Analizează tehnologia, incluzând lățimea de bandă, securitatea și conectivitatea necesare pentru a îi susține pe angajații care lucrează de acasă.
  • Asigură instruirea personalului în legătură cu folosirea de la distanță a uneltelor de comunicații cum ar fi conferințele video.
  • Analizează și pregătește o strategie de transferare a muncii, pentru funcțiile și procesele ce pot fi transferate.
  • Începe pregătirea cât mai repede! Testează munca la distanță!

3. Păstrează-ți angajații bine informați

  • Asigură-te că toți angajații știu ce să facă, pentru a evita crizele și panica.
  • Informează-i în legătură cu persoanele pe care trebuie să le contacteze, când și cum, pentru orice scenariu posibil.
  • Analizează politicile de Resurse Umane ale companiei și sfatuiește-ți angajații cu privire la drepturile lor, în caz de carantină și timp liber impus.
  • Analizează asigurarile de sănătate, pentru a determina ce poate fi sau nu poate fi acoperit în caz de pandemie.

4. Comunică cu partenerii

  • Ia legătura cu furnizorii și vânzătorii tăi vitali, pentru a afla cum stau ei.
  • Identifică impactul operațional și cel pe venituri.
  • Ia în considerare și furnizori alternativi, înainte să apară nevoia.

Folosirea instrumentelor potrivite pentru a comunica

  • Reacțiile eficiente și prevenirea perturbărilor depind de planificare atentă așa cum am menționat mai sus, dar și de folosirea soluțiilor de comunicare , ce pot răspunde nevoilor.
  • Alege o souție de video-conferință care îți poate permite să comunici ușor cu un număr mare de persoane, fără să fie nevoie să plătești sume mari pe licențe lunare sau pe utilizare.
  • Asigură-te că atât calitatea audio, cât și capabilitățile video sunt ridicate. Nu e nimic mai rău decât interferențe audio atunci când încerci să comunici cu un grup de persoane. Calitatea video bună, de asemenea, o să îi ajute pe angajați să simtă că înca sunt parte din echipă, chiar dacă nu se află în aceeași încăpere.
  • Ajută-i pe angajați să își împărtășească ideile și munca. Alege o soluție care include opțiuni de partajare a ecranului pentru suport la distanță, dar și posibilitatea de a încărca fișiere PDF și a împărtăși documente cu grupul.

Recommended Posts